اخبار روزفناوری

Google Executive می‌گوید تنسور G4 که در سری پیکسل 9 اجرا می‌شود «برای غلبه بر برخی معیارهای خاص» طراحی نشده است، اما تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

Google Executive می‌گوید تنسور G4 که در سری پیکسل 9 اجرا می‌شود «برای غلبه بر برخی معیارهای خاص» طراحی نشده است، اما تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد.

Google با هر یک از مدل‌های پیکسل 9 خود با رفتاری عادلانه با تنسور G4 جدید و بهبود یافته امسال رفتار کرد. متأسفانه، درست مانند رونمایی‌های قبلی چیپست‌ها، نشت‌های بنچمارک نشان می‌دهد که SoC همچنان از رقبا عقب است، اما به نظر می‌رسد که این کار به عمد توسط شرکت انجام شده است، همانطور که توسط یک مدیر اجرایی مشخص شده است. او در آخرین مصاحبه اشاره می کند که Tensor G4 برای عملکرد پیشگامانه طراحی نشده است، بلکه برای مقابله با موارد استفاده خاص، از جمله بهبود تجربه کلی طراحی شده است. جزئیات بیشتر در آخرین مصاحبه فاش شده است، بنابراین اجازه دهید ادامه دهیم.

یک «نقطه درد» که با Tensor G4 به آن پرداخته شد، باز کردن برنامه‌ها بود. مدیر گوگل می گوید که استفاده روزانه بدون استفاده از باتری راحت تر است

اگرچه Google Tensor G4 را به‌عنوان سریع‌ترین و کارآمدترین سیلیکون عرضه‌شده توسط این غول فناوری به بازار عرضه کرد، اما به طور قابل‌توجهی کندتر از رقبا است. خوشبختانه، سونیا جوبانپوترا، یکی از اعضای کلیدی تیم مدیریت محصول پیکسل گوگل، با فایننشال اکسپرس صحبت کرد و توضیح داد که Tensor G4 برای شکستن هیچ رکوردی طراحی نشده است، بلکه برای بهبود تجربه کاربری کلی طراحی شده است. او در مورد مسائلی که SoC برای مقابله با آنها طراحی شده است، موارد زیر را بیان می کند.

google executive d985db8cdaafd988db8cd8af d8aad986d8b3d988d8b1 g4 daa9d987 d8afd8b1 d8b3d8b1db8c d9bedb8cdaa9d8b3d984 9 d8a7d8acd8b1d8a7 66c3ffff08674

“زمانی که تراشه را طراحی می کنیم، آن را برای سرعت و شاهکار طراحی نمی کنیم. ما آن را به گونه ای طراحی نمی کنیم که معیار خاصی را که در آنجا وجود دارد شکست دهد. ما در حال طراحی آن هستیم تا موارد استفاده خود را برآورده کنیم. ما می‌دانستیم که با باز کردن برنامه‌ها مشکلی داریم. و بنابراین، همانطور که ما G4 را ساختیم، ما واقعاً روی آن تمرکز کردیم، خوب، چه کاری باید انجام دهیم تا مطمئن شویم که تجربه برای کاربران بهتر است.”

یکی دیگر از تمرکز تیم پیکسل گوگل، بهبود عملکرد هوش مصنوعی در Tensor G4 بود، با Gemini Nano که اکنون برای قابلیت‌های چندوجهی ارتقا یافته است. هنگام استفاده از Pixel 9، کاربران می توانند تا سه برابر عملکرد هوش مصنوعی در دستگاه را در مقایسه با Pixel 8 Pro تجربه کنند. در طول رویداد رسمی گوگل، گفته شد که Tensor G4 می تواند تا 45 توکن در ثانیه پردازش کند که بالاترین در صنعت برای یک چیپست گوشی هوشمند است. با این پیام، مشخص است که گوگل سری پیکسل 9 خود را در کجا قرار داده است.

اغلب شاهد این خواهیم بود که گوشی‌های هوشمند به بهترین سخت‌افزار در کلاس خود مجهز شده‌اند، اما تجربه کاربری کمتر از حد متوسط ​​است زیرا نرم‌افزار صیقل‌پذیر نیست. در این زمینه، به نظر می رسد گوگل مسیر هوشمندانه تری را در پیش گرفته است. با این حال، غول Mountain View قصد دارد با معرفی Tensor G5 در سال آینده رقابت را از نظر فنی مطابقت دهد، زیرا گفته می شود در فرآیند 3 نانومتری نسل دوم TSMC.

علاوه بر این، Tensor G5 طبق گزارشات از بسته بندی InFO-POP، مشابه کاری که اپل با A17 Pro خود انجام داد. با پیشرفته‌ترین SoC که گفته می‌شود به به “tape-out” رسیده است ‘ status در ماه جولای، تنها چیزی که برای شریک ریخته گری Google باقی می ماند شروع تولید انبوه است. سپس، اگر نمی‌خواهید یک سال تمام منتظر بمانید تا هر مدل پیکسل 10 را به دست آورید، آمازون پیشنهادی با زمان محدود ارائه می‌کند که در آن می‌توانید پیکسل 9 را پیش‌سفارش کنید و کارت هدیه 100 دلاری و یک Pixel 9 Pro یا Pixel 9 Pro XL برای کارت هدیه 200 دلاری.

منبع خبر: Financial Express

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا